חשיבות מערכת בטיחות לרכב

גרסת הדפסה PDF

תאונות הדרכים הן לא סתם מכת מדינה. תאונות דרכים הן מכה כואבת במיוחד גם ברמה הלאומית וגם ברמה האישית – האפשרות לפגוע או להיפגע יכולה להביא לשינוי קיצוני בחיים, לפציעה קשה, לנכות ואף למוות. לאור זאת, אין עוררין על כך שמערכת בטיחות לרכב היא מוצר חשוב ואף חיוני. הדבר החשוב שכדאי לבדוק לפני שבוחרים במערכת כזאת הוא שהיא אכן מומלצת לשימוש, שהיא עובדת ושהיא יעילה.

העין השלישית

בין מערכות הבטיחות לרכב, שפועלים תקופה ארוכה דיה כדי להוכיח יעילות ואפקטיביות, נמצאת המערכת המבוססת על ראייה ממוחשבת. משמעותה של ראייה ממוחשבת פשוטה – לאחר שמתקינים מצלמה מיוחדת ובעלת חיישנים רגישים על גבי שמשת הרכב למעשה רותמים את הטכנולוגיה כסייענית למניעת תאונות.

העין האלקטרונית של המצלמה הבטיחותית מסוגלת לאתר ולהתריע מפני מגוון רחב של סכנות, מכשולים, ואיומים בטיחותיים. יש המכנים את המצלמה הזאת בשם עין שלישית, ובהחלט לא כדאי לזלזל בנחיצות שלה. בין תכונותיה הטובות נזכיר מתן ההתראה המוקדמת לפני מקרים כגון:

  • סטייה מנתיב – התראה זו חשובה מאוד שכן לעיתים לא צריך יותר מאשר רגע של חוסר תשומת לב, שמוביל לסטייה קלה מהנתיב, כדי להסתיים באסון גדול. הודעה ברגע הנכון תמנע ירידה לשוליים, התהפכות או התנגשות ברכב או במכשול.
  • שמירה על מרחק בטוח – אי שמירה של מרחק בטוח מרכב שנוסע מקדימה היא סיבה מרכזית לתאונות בכלל ולתאונות שרשרת בפרט.
  • מהירות מוגזמת – בזכות יכולת זיהוי של תמרורים (למשל תמרורי מהירות) מסייעת המערכת לנסיעה על פי החוק אך חשוב מכך – נסיעה על פי תנאי הדרך וכללי הזהירות.
  • הופעת אובייקטים שונים – למצלמה יכולת לזהות ולהבחין בין אובייקטים שונים, באופן שימנע פגיעה בכלי רכב ובעוברי אורח. בין היתר קיימת פונקציית זיהוי של הולכי רגל, רוכבי אופנים, מכוניות ומכשולים אחרים. בפרט, ישנה חשיבות להתרעה מוקדמת שמזהירה מפני התנגשות בכלי רכב חולפים.

מערכות בטיחות לרכב כבד\משאיות

החל מנובמבר 2016 חייבים אמבולנסים, אוטובוסים ומשאיות בהתקנת מערכות בטיחות הכוללות התרעת סטייה מנתיב והמתריעות על קרבה מסוכנת לכלי רכב אחרים או הולכי רגל. לדברי משרד התחבורה, מערכות התרעה מסוג זה הוכחו כבעלות פוטנציאל גבוה לצמצום מספר הנפגעים בתאונות דרכים, ועמדו במבחן של עלות מול תועלת. לכן הוחלט על ידי יצרני הרכב, בעקר רכב כבד ומשאיות, להתקין את המערכות בכלי הרכב, בהתאם לתקינה האירופאית.

 

יעילות חד משמעית

למערכת בטיחות המבוססת על מצלמה משוכללת, בעלת טווח ראיה של מעל מאה מטרים, קיימת יעילות מכסימלית שנבדקה במבחני איכות. למעשה, הביקוש המשמעותי למערכת זו, שמגיע מלקוחות פרטיים, מנהגים מקצועיים (מוניות, אוטובוסים), ומחברות מובילות (ציי רכב, חברות ליסניג, חברות מטענים ושילוח) מראה שמדובר על מערכת שפשוט עובדת.

אפילו חברות הביטוח השונות הבינו מזמן שמדובר על אמצעי שתורם באופן ממשי לבטיחות הנהג, הנוסעים והרכב. אי לכך, לא מעט חברות הביטוח מעניקות הנחה משמעותית ממחיר הביטוח לנהגים שבוחרים להתקין את אמצעי הבטיחות המתקדם, מבוסס המצלמה.

חדשות ועדכונים

שימו לב! שימו לב!

עמותת "נגישות ישראל" מחפשת מתנדבים לקמפיין בינלאומי שאף אחד לא יוכל להתעלם ממנו למיגור תופעת עברייני חניות נכים למידע נוסף>>>

מונית נגישה - בכדי לעודד חברות הסעה ומוניות להפוך את המוניות לנגישות, המדינה מקלה משמעותית את עלות רכישת הרישיונות להפעלת מונית לאלו אשר ינגישו מוניות לאנשים עם מוגבלויות מידע נוסף>>>

מערכת הגו'סטיר תופסת תאוצה.

יותר ויותר נכים בוחרים לנהוג במערכת הג'ויסטיר.

לקוחות הידרופיקס עוברים לדור החדש של מערכות הנהיגה.

למידע נוסף>>>

חדש בהידרופיקס - רמפות ידניות בגדלים שונים לרכבים להסעת נכים ולמטרות נוספות

למידע נוסף>>>

שימו לב! עפ"י תיקון בהסכם הניידות שנכנס לתוקף באוגוסט 2013, מורשה נהיגה של מוגבל בניידות יכול להתגורר במרחק של עד 1.5 ק"מ  מביתו של המוגבל בניידות (במקום 500 מ' כפי שהיה עד כה)"